Äntligen hemma, lite lyckligare

Det var så det kändes igår när vi kom innanför dörren med väskor & påsar & möttes av en överlycklig hund & en pratig liten katt. Trots stöket som vi inte hunnit ta reda på innan vi åkte så kändes det som att jag äntligen andades ut. Resan hem var ett perfekt avslut på en perfekt helg. Isa åkte med oss till Västerås. Vi valde att sitta på övervåningen den här gången, eftersom vi fick stå hela vägen till Stockholm på lördagen. Vi satt tre personer i bredd på två stolar - det är praktiskt att vara liten. Precis innan vi var framme i Västerås så kom konduktören & skulle ta betalt. Vi var ärliga & bad om att få betal för hela sträckan Sthlm - Västerås. Han började plocka med dosor & sånt som han skulle ha för att dra kortet, & lyckades efter många om & men ta betalt av Jim. Sedan var det min tur, & då blev han allt osäkrare. En blind hade kunnat se hur jobbigt det var för honom. Stackars, lilla gubben som säkert inte hade långt kvar till pensionen. Allt strulade för hon & till slut gav han upp. Mummlade något osammanshängande om att inget borde dragit från mitt kort, & att vi inte behövde betala. Vi lyckades nätt & jämt hålla oss för skratt. Jo tack vi förstod någ vart hans osökerhet grundade sig i.. vi var framme i Västerås en minut senare.

Sen tog vi promenaden upp till Walle. Lånade datorn & plockade ihop våra saker. Därefter väntade en bilresa hem. Ååh, min älskade pärla. Hade jag behövt åka kollektivt mer så hade jag nog lagt mig på golvet & gråtit. Så vi hittade ut till Burger King, åt massa mums - min hamburgare med jalapenos var så stark så att Jim gav ifrån sig knäpppa, söta ljud - & roade personalen som om vi vore övertrötta femåringar. Hemresan ägnade vi åt att diskutera ditt & datt. Inget skit, utan riktiga diskussioner. Efter två timmar så somnade Isa i baksätet. Jag & Jim fortsatte, men jag lyckades bara hålla mig vaken genom Garsås innan jag somnade.

Helgen har varit så otroligt händelserik. Perfektion. Ska försöka sumera hela helgen sen, men jag måste ladda batteriet till kameran först. För den här helgen kan inte beskrivas utan bilder ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0