Fredag - Västerås

Jag & Hunn åkte från Mora & ett strålande solsken, med siktet på Västerås. Resan gick över förväntan med tanke på att Jim aldrig kört den vägen förr, & att jag har världens sämsta lokalsinne - no lie. Väl inne i Västerås så gick det lättare. Vi hittade till & med till parkeringshuset utan problem. Jim var lycklig över att ha kört runt-runt-runt upp till sjätte våningen & gjort små gulliga ljud under tiden. Jag var uppspelt till tusen över att få träffa Jennie för första gången på flera år. & efter en kort stund så möttes vi upp. Där var hon. Som en pytteliten, sockersöt docka - med en ännu mindra docka i vagnen. Vi gick en vända på Systemet inför kvällen & sen gick vi & fikade på Cornetto. Lilla Milo roade oss hela tiden, & Jennies polare Lotta fick agera barnvakt. Vi delade gamla - & för min del väldigt många bortglömda - minnen, nutid & framtidsplaner. Efter ett tag dök även Samuel upp & efter att det slutat regna bestämde vi oss för att gå & kika lite på stan. Jag fick till & med hålla Milo lite, & hon tycker minsann om mig. Jag hade som fördel att hon tyckte om allt som jag provat på Alva när Alva var liten. Mihi.

På stan sa vi 'hej då' efter ett tag & gick för att möta Walle som var på shoppingrunda med mamma & mostrar. Brandlarmet inne i hela gallerian bestämde sig för att gå, så vi gick ut & tvärs över gatan in på H&M istället. Efter att Walle gjort det hon skulle så knatade vi tillbaka till parkeringshuset & åkte hem till Walle. Där blev jag & Jim smått dumma i huvudet av alla antikviteter & gamla prylar - & hennes katt James såklart. Det var helt sjukt, en så jävla mysig lägenhet. Lite vin, minnesdelande & piffande senare så satt vi i taxin på väg ner till stadshotellet. Där så knatade vi över kullerstennarna de få metrarna bort till Pluto. Vi lyckades - trots rätt knappt om tid - hinna bli bland de 99 första in, & Walle fick tillbaka pengarna för sin outfit. Själv var jag rätt kass & hade glömt fakturan i Mora - men jag var lika happycat anyways.


Terassen på Pluto


Rökpaus uppe på terassen


Fotograf in action


På Pluto bjöds det på gratis mousserande vin med jordgubbs-smak. Vi spelade Black Jack & poserade framför kameran. Vi tävlade om en rosa lap top - men den vann en av värdinnorna. Pfft. När prisutdelningen var klar så bestämde vi oss för att gå vidare. Vi skulle möta upp Julle & gå bort till Tabasco, där hennes pojkvän jobbade. Där drack vi riktiga mojitos & hängde vid baren. Kom in ännu en gång på delade minnen & ännu en gång blev jag besviken över att jag flyttade hem. Efter ett tag så blev vi hungriga & valde att röra oss vidare till Saffet's för lite snabbmat. Jim fick en enorm tallrik med Fish n' chips & jag fick en hamburgare som var godare än jag förväntat. Efter att vi fått i oss det mesta så lockade lite sömn & vi knatade bort & tog en taxi tillbaka hem till Walle & söta, busiga lilla James. Jag tror Jim blev kär i James btw. Fast han fick inte sova med oss, för vi kände inte för att vakna av att en katt naffsade oss i fossingarna.Lilla bus-James. 


Walles barfota-walk, & två sötnosar i baren.

 


Kommentarer
Postat av: julle

du! de va inte THEE julle du skulle träffa iaf, de finns bara EN julle! AIGHT!!! ^^

2010-04-27 @ 15:30:11
URL: http://rosabullen.bloggspot.se
Postat av: Walle

Hheh vilka fina bilder du tog :P men kul hade vi :D

2010-04-27 @ 16:10:14
Postat av: Jessica

Julle - Haha, if you say so Dear <3



Walle - Bilderna kanske inte gör oss rättvisa, men jävlar vad kul jag hade (:

2010-04-27 @ 20:31:34
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Anonym

hun baby hun

2010-05-02 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0