Please bring silence?

Tyst. Bara håll käften Jessica. Sluta tänka så mycket. Sluta känna efter för varenda steg du tar. Låt tiden bara rusa förbi. Smärtfritt & utan ångest. Så kanske jag vaknar en morgon - eller snarare lite senare på dagen - & vet precis vad som är rätt. Vad som är rätt för mig. För jag tror att jag gått vilse. Vilse i drömmar & framtidsplaner. Någonstans tror jag att jag glömde bort att leva i nutid. Med Alva är allt enkelt. Hon kräver ett NU. Hon kräver min närvaro & behöver den, men utan henne försvinner jag. Tittar för långt fram & snubblar över sånt som placerats framför mig, mitt framför mig. Jag har stängt av & hittar ingen 'på-knapp'. Jag vill bara ta mig förbi julfirandet & jobbet fram tills dess. Sen vill jag sätta mig på ett plan till London med mina favorit-töser - kanske få en skymt av München under mellanlandningen. Där vill jag få leva i nuet, fokusera på mig, på oss, på varenda nytt intryck.

Ni säger att det är en omställning, att jag inte är mig själv riktigt. Jag säger att det här kanske är just den jag är. Alltid varit? Kanske har jag gett upp hoppet om mig själv? Kanske är jag blind inför varje litet val jag gjort i mitt liv. Men visst tycker jag mig se ett mönster. Som en ond cirkel. Ni säger att mina känslor är kopplade till bristen på medicin. Medicinen som jag sjutade med för snart ett år sedan, den som gjorde mig nollställd & trist. Okapabel att känna så mycket som jag vet att jag kan. Berg-&-dalbanan-Jessica. & nu är jag där, & det är inte kul. Men det här måste ju vara jag? Eller är jag fel i grunden? Är hela min person bara ett resultat av min barndom? Min falska jävla barndom. Är dom bitar jag lyckats plocka upp & klistra ihop.. är dom fel? För vad är jag annars? Ni säger egentligen inte något, ni försöker hjälpa.. men jag tror att jag måste lösa det här själv.

Tyst. Bara håll käften Jessica.

Kommentarer
Postat av: Kelley

Åh, fina söta människa. Det kommer ordna sig och bli lättare. Jag ringer dig senare idag och ger lite kärlek! PUSS<3

2010-12-10 @ 10:07:31
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Jennie

Här och nu - du har alltid ett val, VEM vill du vara ?

Framtiden - Bli den du vill vara , den du vill vara för DIG , För din dotter . Bli din egen Jess .

Se frammåt , ta det förflutna som en lärdom , du är inte förstörd , livet är ett pussel och du ska lägga det . Vissa saker styr vi inte , Ödet, det styr vi inte! Men vi kan alltid (forma) våra liv , drömma och leva efter dom, Som ett gigantiskt hus på landet , Du , din kropp och själ här och nu . DET är ditt hus !

Älska dig själv så hänger alla andra på ! Men jag älskar dig redan , alltid och endå! //J

2010-12-11 @ 20:38:04
Postat av: Jessica

Jennie, jag älskar dig så innerligt. Samtidigt som jag låter alla dina kloka ord smälta in, så hatar jag dig lite för att du tvingar mig att se det för vad det är. Jag vet det här.. men som alltid så behöver jag bli påmind då & då.

2010-12-13 @ 21:18:15
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0