15.25

Vaknade av att Jim hoppade upp ur sängen & svor över att ha försovit sig. Alva låg tätt intill mig & ville inte vakna & åka till dagis - hon vill inte vara på dagis längre & varje gång jag lämnar henne nu så gråter hon. Efter att ha dragit mig upp så klädde jag på henne & kröp tillbaka under täcket. Precis när jag skulle somna så kommer Jim indundrandes igen. 'Hon skulle ju vara på dagis först vid elva!' Sådär ja, ännu ett fel han skrivit i schemat, pajas. Hon fick iaf stanna på dagis eftersom jag jobbat natt & efter att ha somnat om igen så vaknar jag, senare än planerat & ropar på Jim. Självklart. Då somnade han på soffan & jag fick skynda mig till jobbet, oduschad för femtio-elfte dagen i rad & yrvaken som om jag legat i ide en hel vinter. Försökte få lite fikakompanjoner till Kaffestugan, men efter x antal samtal & många sms, så slutade det med att jag & Jim själva kastade i oss varsin smörgås & återvände hem. Under de 2,5 timmarna som vi varit borta hade Corint roat sig med att bita av pedalen till min symaskin. Känner mig totalt nedbruten av alla pengar som ska ut på onödiga utgifter, samtidigt som jag inte köpt något annat till mig själv i sommar än en bikiniöverdel för ynka 150 riksdaler. Så nu ska det bli grindar i lägenheten eftersom hon tuggar i sig allt. Får ta & boka in en date med Iana också, för hon om någon kan hjälpa oss. Häxa är ju raka motsatsen till Corint.

Nu ska jag ta min tuggummi-rosa cykel & skynda ner till 16-minuters-tåget. Sen ska jag äntligen få hämta Alva på dagis. Känner jag Alva rätt så har hon ingenting emot att hjälpa mig att bada hunden & fortsätta på städandet här hemma. Är vi riktigt duktiga så blir det förhoppningsvis Sommarland i helgen, med rent samvete. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0