& kanske älskar du inte mig, & kanske är det okej med mig

Var livet svårare för oss? Var livet svårare när vi var tonåringar eller barn? Vi går här med våra skärsår som bleknat, tatueringar, piercingar & minnen. Vill vi bevisa något & samtidigt alltid ha påminnelser om det förflutna? Pensionärerna har inga skärsår. Betyder det att deras liv var som en dans på rosa moln? Jag vet själv hur jag mått. Hur jag gråtit mig till sömns av ett brustet hjärta. En tonårskärlek som inte gick att fånga. Jag vet hur det kändes att vara rädd i mitt eget hem, hur det känns att leva med ångest & tvångssyndrom. Men jag kan inte jämföra mitt liv med alla andras. Mitt liv har format mig, & visst har jag skärsår som syns ibland, när ljuset faller i en viss vinkel. & visst står mina tatueringar för saker som om jag behövde minnas för att inte försvinna. Men jag tror inte att jag haft en svårare liv än en viss procent av befolkningen, eller Elvira på något äldreboende någonstans. Kanske var det bara så att jag fick allt det där som ingen vill ha på en & samma gång. I en klumpsumma. Men hur gjorde alla förr? Vart är deras blekta ärr? Jag tror att jag har kommit någonstans, jag tror att jag kan hantera allting bättre idag. Ångest, panik & tvångstankar. Jag tittar på Alva ibland & bara hoppas att hon aldrig behöver känna det jag känt, höra det jag hört.. Men ändå. Hon får nog också sin dos förr eller senare. Det enda jag kan göra är att se till att det aldrig blir jag som sårar henne eller gör henne besviken. För jag är hennes mamma. Jag har älskat henne från dag ett. & jag vet hur det känns att välja bort sina föräldrar för att kunna andas. Glöm inte att det alltid kommer solsken efter regn, även om det regnar i veckor. & sist men inte minst. Tack Jim Svensson för att du gör dig mödan att dela varje stund med mig. Det finns ingen annan som kunnat hantera mina dåliga sidor. Du gör allting så enkelt, & jag älskar dig mer & mer för varje dag. En klysha full av sanning.

Kommentarer
Postat av: hannah

<3 . Starka ord från en stark tjej!

2010-05-06 @ 21:46:39
URL: http://hannahvictoriaeriksson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack!

2010-05-07 @ 12:36:08
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0