Snölek & julbak

Igår på kvällen så var jag & Alva ut & lekte i snön igen. Usch så lycklig hon blir av det. Helt fantastiskt. & Corint fick dra igen, nu ska det minsann tränas & skaffas vinterpäls. Men idag är mina småsykson här, & då gick det ännu fortare. Corint var helt fantastisk & drog & drog. Hon verkar för övrigt lite mindre sjuk & är inte alls lika slö. Vi turades om att springa en bra bit bort med en godis i handen & locka på henne. Med ett skutt så kastade hon sig iväg & det märks att hon börjar förstå lite bättre vad det är hon håller på med. Det går lättare att dra också. Tror Alvas 13 kilo var en rätt ultimat startvikt faktiskt. Efter två timmar i snön även idag så gick vi in & bakade lussebullarna klar. Nu står knäcken på spisen & puttrar. Jag får tjuvstarta, det är fler som gjort det nämligen. Mihi. Ååh vad mums det var med årets första lussebulle. Nu väntar jag bara på knäcken..

Ikväll blir det tomt i sängen. Ingen Jim. Ingen Alva. Alva bestämde nämligen för tre veckor sedan att hon skulle tillbringa natten på soffan med moster Hannah. & som hon påmint mig. Jag får helt enkelt ligga inne i sovrummet med djuren.. en katt som löper, en katt som bara busar, & en hund som smygkäkar ur kattlådan. Perfekt. 

Kommentarer
Postat av: Kell

Så underbart mysig med julbak! Önskar jag kunde komma och baka med er! Låter som att du haft en himla bra helg sötnos! Och du, du är ju rena rama superkvinnan och PUSS!

2010-11-14 @ 13:10:53
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Kell

Ja, eller en vän gjorde det. Men det ser nog inte så konstigt ut. Å andra sidan så ser jag inte hur det ser ut själv i där bak... =)

2010-11-15 @ 16:30:02
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Älskade Kell, vi ska baka många gånger! Det finns all tid i världen att baka med oss. Superkvinna vet jag inte, jag har nog blivit lite bortskämd tror jag ^



& du, jag tror att din söta nuna väger upp avsaknaden av en trasseltuss i nacken <3

2010-11-16 @ 13:35:46
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0