Landet lagom & enorm besvikelse

Jag fick höra valresultatet i natt på jobbet. Thomas knackade på fönsterrutan & skrämde nästan ihjäl mig. En av oss blev besviken, & en av oss jublade. Däremot var vi enade om den riktigt stora förlusten. 20 mandat för SD. Det blev mycket politik & det var skönt att faktiskt kunna diskutera med någon som faktiskt också kan se för & nackdelar. Politiskt insatta har en förmåga att bli enkelspåriga & trångsynta. Det finns fel & brister i all politik. Olika saker som spelar roll & som det läggs vikt på. Vissa saker kanske de Röd-Gröna gör på ett helt fantastiskt sätt, andra saker får Alliansen att kännas som rätt.

Till det som är det verkliga anledningen till att helylle-Sverige inte kommer att sluta prata politik på x antal månader; SDs 20 mandat. Annars så tycker jag att det pratas rätt mycket politik alldeles vid valet & sen så är det ingen som lägger någon energi på det, what so ever. Men nu när SD ökat så enormt på fyra år så vet jag i alla fall att jag inte kommer att kunna hålla tyst. Jag skäms för Sverige, & jag undrar vad det är för idioter som stödjer deras så kallade politik. Har dom ingen glädje av mångfalden menar dom? & hur kan dom ens neka till att dom är främlingsfientliga? Det är ju bara att gå tillbaka i tiden & titta på deras bilder där dom står & heilar. Bullshit. Idioter. Att dom dessutom har fått plats i Moras kommunfullmäktige får mig att undra vad det är för jävla nollor som jag valt att låta min dotter växa upp bland..

'Ett parti som säger att alla måste vara lika för att gå upp i den svenska nationen har kommit in i Sveriges riksdag. Det är en farlig dröm som vädjar till vår rädsla. Vi gillar inte främlingsfientlighet. Vi gillar olika.' - Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: lynntyra

BRA KINNE!!!!!

2010-09-20 @ 19:00:48
URL: http://lynntyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0