När dagarna är precis så där perfekta

Har haft 2 helt underbara dagar i solen med Alva. Vi har i princip bott i lekparken & haft massor med frukt & jordgubbar med oss. Igår tittade Sara förbi & myste i någon timme, & idag kom Diddi & bjöd på glass. Förutom sex timmar ute idag så har jag & Alva hunnit med massor. Cyklade till Maxi & hade med oss Corint. Där fick jag handla helt själv medan Alva gjorde armband & paket åt mig inne på minihuset. Alva var en fruktansvärt duktig chey & cyklade precis efter mina instruktioner. Vi lagade mat tillsammans i vanlig ordning, bar ner en massa saker i förrådet & letade fram det viktigaste till 'lillebror'. Vi monterade om spjälsängen, satte på spjälskydd & skruvade upp hyllan som Alva råkade slita ner från väggen på morgonen. Sen dammsög jag hela skiten för femte gången den här veckan medan Alva gjorde rent kattlådan. Underbara fina Alva. Hon lyckades till & med blanda till såpbubblor som fungerade utmärkt, trots att jag misslyckades för några dagar sedan. Mihi.

Så här borde det få vara jämt. Inget bråk, inga tårar. Bara en superlycklig Alva som till & med kommer fram till filten i lekparken & visar sig då & då. Jag har till & med älskat min odåga till hund dom här dagarna. Då, mina små kex, då är allting rätt så underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0