Att känna sig hjälplös & rädd

Blev väckta vid 10 & fick veta att en rullstol fanns att hämta på lasarettet. Upp & kasta i sig frukost, ringa försäkringskassan, ringa bahnhof, ringa trafikverket, fixa med föräldraledigt & jobb, maila.. Sen klä på oss, stoppa Mini i bärselen & knata upp på lasarettet. Känns underbart att ha Alva hemma igen efter en hel vecka. Men det är inte utan att jag känner mig hjälplös & är konstant rädd för att hon ska stöta i eller lägga vikt på benet. För så fungerar hon. Hon kan & vill oftast själv, även om hon inte får nu. Så jag vaktar & vågar knappt släppa henne ur sikte. Rullstolen funkar bra. Hon vill nästan inte lyftas ur den. Hon fick - efter några försök till övertalning - också äta i den. Men hon är hemma & det är det som räknas just nu. & det firade vi med soffmys, chip, godis & Cola. För idag ville jag få visa lite extra att hon är mitt lilla hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0