Effektiva till tusen

Nu har jag packat ner allt som den förra 'hyresgästen' lämnade kvar när han flyttade. Ungefär en så där 10 kartonger kanske. Packat in tonvis med hans glas & porslin, packat egna kartonger, packat upp nästan 20 av dessa gigantiska saker, målat det sista i sovrummet medan Jim tapetserade, organiserat garderober, tvätta & vikt in annat tvättat för att kunna hänga upp det blöta.. Vi har haft 2 supereffektiva dagar. Sovrummet är färdigt att börja städa & möblera & vardagsrummet är också nästan klart. Känns som att jag behöver komma igång med projekt [Alvas rum] nu. Allt är iaf ute ur rummet nu, väggarna är redo & väntar på att bli slipade. Jag måste bara erkänna att jag känner mig lite extra lyckligt lottad sånna här dagar. Det är mysigt & se allting förändras & bli bättre. Fixa & göra allting till vårat. Snart blir det en tripp till IKEA också. Spännande med tanke på att Jim & jag aldrig varit dit tillsammans. Sist var jag där med Diddi & Erika - Nova sov nästan hela tiden som jag minns det. När jag kom hem hade jag iaf råkat köpa liite mer än den byrån jag åkte för att köpa, vilket resulterade i att Jim bestämde att jag aldrig mer får åka på IKEA utan honom. Så nu får vi väl se hur det blir den här gången. Vi har egentligen rätt olika smak gällande inredning, men brukar kunna komma överens förr eller senare.. Det blir nog super, anyhow. Men nu ska jag sova mellan mina 2 Svenssons. Mini somnade snällt redan före 10 idag & det händer inte ofta, så jag måste få några timmars sömn i fall att hon skulle få för sig att vakna tidigt imorgon. Tveksamt dock då lilla fröken brukar dra sig till 11-12-tiden.

Kommentarer
Postat av: Lena Andersson Svensson

det är skönt när det börjar att bli färdigt lena på sold

2011-08-11 @ 08:31:43
Postat av: Diddi

Mäh. Du kan hälsa mister Svensson att vi är väldigt effektiva när vi är och handlar på IKEA & så mycket onödigt köpte vi faktiskt inte ;P Allt man köper på IKEA är praktiskt. ;P

Hoppas ni får en mysig dag iaf. =)

Puss på dig!

2011-08-11 @ 17:35:26
URL: http://diddiz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0