No 'poo for Jess

Efter en hel del research - helt slut efter allt letande & läsande har jag bestämt mig. Inget mer schampoo för min del. Istället ska jag börja använda min tidigare hatade fiende. Balsam. Som jag hatat balsam. Men nu ger jag det en chans. Är så tired of slitet torrt tagel till hår som bara pickas. En fördel jag har innan jag börjar med balsam-metoden är ju faktiskt att jag sällan duschar oftare än var tredje dag. En kort period för några år sedan så blev det oftare, men det tyckte inte mitt hår & min hud alls om. Så nu försöker jag med något nytt. Hudvårdsprodukterna slutar jag också med & det började jag faktiskt fundera på bara häromdagen. Eftersom vi håller på för fullt med allt vad flytt & renovering innebär så har jag slarvat en hel del. Jag dimper ner i sängen samtidigt som Jim & orkar inte ens tänka på att tvätta ansiktet & smörja in mig. Huden på kroppen smörjer jag nästan aldrig in. Dels för att jag är lat, men också för att jag faktiskt redan har fantastiskt len hud. Så varför inte i ansiktet. Under graviditeten med Mini gav den upp totalt. Jag har verkligen försökt att få ordning på den, kört en hel serie från apoteket, men jag tyckte liksom att det fortsatte att bli värre & värre. Men nu, när jag fuskat blev det istället bättre. Plitor & annat konstigt försvann mer & mer. Visst, min hud är fläckig som en leopard, & det kan ju vara hett. Men inte i ansiktet liksom. Så nu ska jag köra OCM där. Var in på apoteket idag & beställde ricinolja, & sen ska jag inhandla lite annat, typ kokosolja & mandelolja. Att jag skulle börja handla på hälsokostaffären trodde jag aldrig, men vad gör jag inte för att kunna se mig i spegeln utan att sucka? Men först darlings, först behöver jag min skönhetssömn. Pussinussitussi.

Kommentarer
Postat av: Frida K

Låt mig gissa - du har läst Junes blogg? :D Den är super!



Jag hade massor med finnar tidigare, hade prövat alla starka produkter för finnar från apotek och hälsokost, även från the Body Shop. Sen började jag med OCM, och valde en mildare serie från Body shop, Aloe vera. Min hud mår toppen idag! Oftast torkar starka produkter bara ut huden och lurar den att producera massa eget fett och då bildas finnar lättare! =)

2011-08-16 @ 23:48:05
Postat av: Jessica

Helt rätt, det har jag! Jag älskar den!



Åh, vad kul att höra! Jag hoppas verkligen att den fungerar på mig. Senaste produkterna jag använde var cliniderm från apoteket som ska vara mild & jättebra. Fungerade till en början, men sen inte alls.



Hur ofta tvättar du ansiktet idag?

2011-08-20 @ 01:32:44
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag tvättar ansiktet både morgon och kväll med Aloe Vera "skum-tvål", ansiktsvatten och ansiktskräm. Sen tvättar jag med OCM varannan - var tredje dag. Det funkar för mig! =)

2011-08-20 @ 19:54:49
Postat av: iuyagsfya

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010

Kram Therése

2011-12-09 @ 11:52:07
Postat av: Jessica

Självklart gillar jag det här! (:

2011-12-09 @ 11:54:14
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0