När tid är allt vi har

Idag var en sån dag. Ingenting var jobbigt. Alva lyssnade & busade så högljutt som hon gör när hon har kul på riktigt. Mini krånglade inte i timmar för att hon var övertrött & vägrade sova. Jag & min Prins skrattade & retades halva dagen. Jag fick ta med bara Alva & hälsa på fina Fröken D, karl & hund. Det lektes kurragömma & spöken på kvällen. Jag & Alva gjorde smoothie åt oss & Prinsen. Alva fick sin första veckopeng - hon ville minsann sätta in den på banken! - & nu får jag somna till tunga andetag efter det första badet på evigheter utan små barnfötter som sparkas. Vissa dagar kan tusen saker kännas jobbigt. Allt sånt har en förmåga att komma samtidigt. Men just idag så kändes det precis tvärtom. Idag fick jag också höra något av det finaste jag kunnat tänka mig. Idag är jag lycklig, & även om det är många jobbiga dagar kvar framöver så tänker jag kämpa för den här lyckan. Snart är det 3 år sedan som vi valde en framtid & ett liv tillsammans. 2 år sedan vi förlovade oss. Jag vill det här av hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: anemia

Ni är fina och jag är så glad för din skull!

2011-12-05 @ 13:40:41
URL: http://anemia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ååh, tack! Vi kämpar på. Älskar varje dag vi tar oss igenom & försöker vara hoppfyllda (:

2011-12-06 @ 16:19:13
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0