This is all about us trying to get by all by ourselves

Jag försöker. Jag försöker verkligen att inte sakna dig. Att inte gå sönder av tomheten du lämnat kvar. Som ett stort hål i det som var min vardag. Det gör ont att komma hem på nätterna & veta att ingen ligger & sover inne i sovrummet. Jag går inte ens in där, utan krashar i soffan med tårarna som slåss bakom ögonlocken. Jag saknar att krypa ner brevid dig, borra näsan i huden mellan dina skulderblad. Andas dig. Borde det inte vara enkelt? Bara blunda & glömma. Låta dig vara. Låta dig få andas ny luft. Oförstörd. För jag vet att när du ler brevid någon ny, drunknar i någon annans ögon.. då blir det enklare. Tydligt liksom.

Jag försöker intala mig & stå fast vid att det är bättre för dig utan mig. Men.. Jag kan inte ens övertyga mig själv. Jag försöker se det framför mig. Dig med någon annan. Men alla som jagar dig.. ingen är tillräcklig i mina ögon. Inte jag. Inte dom. Så jag låtsas att det är okej, för vad ska jag säga? Att ingen är perfekt nog? Men Jessica, inte du heller. Vad har jag att erbjuda nu?

Jag skulle laga mat varenda dag, även fast jag hatar det. Jag skulle diska, städa & tvätta. Jag skulle alltid pussa dig hej då. Jag skulle gå & lägga mig samtidigt som dig även om jag inte var trött, bara för att få vara nära. Jag skulle hålla din hand i min, bara för att den passar perfekt där. Jag skulle drunkna i dina ögon varje dag. Jag skulle älska varje sekund. & jag skulle aldrig någonsin blanda ihop 'vardag' med 'tråkig'.

Jag skulle älska dig för all framtid.

Det kommer jag att göra oavsett.

Kommentarer
Postat av: Kelley

åh, hjärtat. vet inte om jag ska säga hoppas att drömmen en dag blir verklig. Eller om jag ska säga glöm och försök läka. Jag finns här. Alltid. PUSS

2011-02-23 @ 20:09:58
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilket som. Helst det förstnämnda dock. Jag vet precis vart jag har dig. & imorgon ringer jag & får en stunds telefon-mys!

2011-02-24 @ 03:38:49
URL: http://kinne,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0