22.07

Att jag aldrig lär mig. Det börjar så oskyldigt. Jag ska bara städa i 1 skåp, bara ett. & där ligger något som ska ligga i ett annat skåp. & sen är det kört. Så just nu städar jag på 50elva ställen samtidigt, har ångest till tusen & balanserar på gränsen till gråt. Har i alla fall slängt massa skräp idag, tvättat 3 maskiner, tagit reda på massa ren tvätt sen tidigare, städat 2 garderober, diskat 2 omgångar, storhandlat - tack änu en gång bästa Diddi - , lagat mat, badat & haft kvällsmys med Alva. Men det är påbörjade projekt överallt..

Sluta städa på jobbet är lika med städa varenda centimeter hemma. Ibland - typ tusen gånger om dagen - önskar jag att jag bara kunde låta bli. Att jag kunde ignorera fläckar, päls & stök. Baraen ag. Utan ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0