00.54

Prinsen har kommit på att vi ska sälja våra trattkantareller. Visst, jag är ju rätt ekonomisk & så & extrapengar säger jag inte nej till, så det var bara att vandra runt i svampskogen idag igen. Mini tycker däremot inte att det är så kul att behöva hänga på Mamma när hon ska ner bland svamparna. Hon är tyst när jag är upprät, men direkt jag hukar mig så duger det inte längre, även fast jag undviker att bara böja mig framåt. Dvs, hon är fortfarande i upprätt läge, men hon har bestämt sig för att hata höjdskillnaden. Mihi, knäppfia. Idag blev det minst dubbelt så mycket svamp som igår, & imorgon ska det säljas. Det är bara en liten detalj.. Prinsen har valt att sälja rensad svamp. Inte så konstigt kanske. Men han har inte rensat en enda liten pytteliten svamp. Det har däremot jag gjort, massvis. Han tycker minsann att han har det bra när hans lilla hemmafru kan rensa hela dagarna & nätterna. Samtidigt som hon ska hinna fixa frukost, lunch, hundpromenader, amma, diska, tvätta & städa.. Ja, gick det idag så kanske det går imorgon också. Prinsen har i alla fall varit snäll & informerat sin fru om att detta är vad hon kommer pyssla med under hösten. Tur för honom att hon faktiskt råkar vara rätt rejält kär i honom. Men nu ska jag göra som resten av familjen & försöka sova. Imorgon ska jag ju hinna med en hel del, vill ju inte låta hemmet förfalla pga av alla svampar. Pussituss små kex.

Kommentarer
Postat av: Kell

Men vad gör du?! plockar upp all svamp i skogen och utan mig?! ^^, PUSS

2011-09-07 @ 19:04:23
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, jag gör ju det. Du får rycka med dig någon där uppe och plocka! Din syster helst, vet inte om jag vågar lita på dina svampkunskaper ^

2011-09-08 @ 00:33:41
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: kell

Hörreduru! bara för att jag plockade tänkbart ätbara i den påse och skitcoola säkert supergiftiga blå svampar i en annan påse förra året så betyder det inte att jag är grym på svamp!!! =)

Och om du inte hajjade så gjorde jag en twist. Jag kör lite pole, du lite plock. utan varandra. inte roligt. inte okej. PUSS

2011-09-12 @ 00:05:25
Postat av: Jessica

Kommer ju inte våga dansa med dig & Isa.. När ni inte krälar på golvet så spöar ni ju mig vid strippstången ;/

2011-09-12 @ 23:48:54
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0