23.54

Katterna har rang-tävling fortfarande & jag försöker få dom att acceptera situationen & sluta fräsa åt varandra. Hade katterna fått bestämma hade dom varit nöjda med att bara undvika varandra. Men istället för att få någon katt utanför så försöker jag sätta dom i situationer där dom glömmer bort varandra i lek eller helt enkelt råkar hamna väldigt nära varandra. Novalie - eller Li som hon kommer att kallas - & Yolka spottar & fräser & tycker båda 2 att dom ska få vara 'Alfa'. Corona vill nosa på alla, & Himla vill leka men är så låg i rang att hon blir osäker hela tiden. Men alla 4 glömmer sin egen roll ibland. Innan helgen så tror jag att dom slutat sura.. Idag har jag haft Fröken K här några timmar. Åh min fina chey. Trist med favoriter på andra orter. Jag känner ofta att jag missar så mycket. Sånt som att träffa vännerna för film-kvällar. Att sitta trångt i soffan & kanske till & med på golvet. Jag känner att jag saknar Västerås. Jag vet att ut missade massor när jag flyttade hem. Att banden jag så gärna velat hålla kvar är så veka i jämförelse med de band min Västerås-cheyer har. Jag saknar min Mode-klass. Vilka fantastiskt roliga personer. Så färgstarka & helt annorlunda i förhållande till den klass jag gick med i Mora i 9 år. Jag saknar dom, jag vet att jag missade massor där. Att jag förmodligen stannat kvar många år om det inte varit för att jag faktiskt trodde att Mora hade något att ge. För ett tag sedan fick jag frågan om jag ville flytta tillbaka. Jag längtar alltid dit. Västerås har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Sommar i Västerås. Lukterna, stämningen. Som elektricitet i luften. Jag saknar det. Men svaret blev nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0