Orkidéer & kaktusar

Fin-Beba; 'Hallå! Jag har fått en orkidé och vet inte hur man sköter om den. Ska den vattnas ofta?

Aldrig? Hjeeelp. Glad alla ♥ dag i efterskott!'


Vårsolen påminner om smutsiga fönser som längtar efter att få torkas. Men jag strutar i det ett tag till & nöjer mig med att bada & 'beskära' mina blommor istället. Jag samlar på orkidéer medan Prinsen älskar kaktusar. Alva får ha lättskötta gröna blommor i sitt fönster eftersom det alltid sitter katter i det. Närbilden är på vår chilli-planta som vi sådde för 2 år sedan. Stackaren har varit nära att dö många gånger men nu blommar den entligen. Vi brukar skoja om att den symboliserar vår kärlek. Om det vore så enkelt ändå? Mihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0