The weight of living

Jag vet inte vad jag gör i vår. Jag hoppas på att få in lite timmar på Kina, kunna vara hemma & komma ikapp med allt som inte hunnits med det senaste halvåret, plugga, rita, sy [förutsatt att jag haft råd att köpa en ny symaskin] & spendera massor av tid med mina fina döttrar. Tiden går så läskigt fort. Det blev så tydligt idag. Mini flyttade in till Alva efter att vi städat där inne hela dagen. & helt plötsligt så har jag ett sovrum utan barn i. Det var över 6 år sedan..  Nu ska jag bara städa av i sovrummet & därefter är det vardagsrummets tur. Köket gjorde jag för några veckor sedan. Sen.. sen kan jag nog vara nöjd ett tag. Förhoppningsvis.
 
Butikschefen på Arken Zoo bad mig komma med mina katter till 'Kattens dag' nästa helg. Ska försöka lösa det på något sätt. Jobbar ju egentligen, men vi får väl se då. Måste ju verkligen hitta nya hem till ulltussarna snart. Blev ju så onödigt komplicerat alltihop.. Men nu vet vi ju i alla fall vad det är. De förtjänar verkligen fina egna hem allihop.
 
 
 
Det här halvåret med kattungarna har varit en riktig jävla berg&dalbana. Jag har andats, sovit & drömt katter. Jag har gett hela mitt hjärta & själ för att varenda en ska få må bra. Jag har känt mig besviken, nästintill förd bakom ljuset, uppgiven.. You name it. Men jag kan inte göra någonting åt det. Jag kan bara försöka blicka framåt. Göra det jag kan för att minska skadan. & vara oerhört tacksam att jag har Mattias som har stått ut med mig & alla mina katter, trots allergier & astma. Jag älskar dig Mattias. Tack för att du gör allt du kan för att underlätta för mig. Du är bäst ♥
 
Men nu ska jag spendera resten av denna kvällen åt städning & re-decorating. Med grabben i mitt liv. Som alltid. Bästaste bästa Tias.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0