All work and no play?

Idag har jag börjat på min uppsägningsmånad på ISS TrafiCare. Det känns riktigt skönt. Inte att bli arbetslös - det blir jag inte - utan att få jobba efter ett nytt schema. Min chef har nämligen anpassat schemat efter mig & maj ut så jobbar jag bara natt. Måndag till torsdag. Så då kan jag vara ledig varenda helg om jag vill - vi vet alla att det aldrig kommer hända. Sen blir det inget ISS på några veckor & då hoppas jag på massor av sol & häng på Tingsnäs, för sen jobbar jag more then ever. Ska hinna med minst 3 utställningar med Corint, hämta lillmissen i Jönköping, åka på picknick i Västerås, lära Alva cykla, äta middag i kvällssolen på balkongen, halvt bosätta mig på Sollerön, åka & fjällvandra & hälsa på Morfar.. Men sen blir det inte så mycket mer. Jag hade mitt sista lediga sommarlov som trettonåring, & sen dess har jag jobbat hela somrarna. Det passar mig utmärkt. För när hösten kommer så åker vi utomlands istället, & det kommer att bli fantastiskt! Men nu ska jag ta matrast på jobbet, & sen fortsätta städelistäda. Kanske till & med gör lite extra timmar idag & imorgon så att jag får vara ledig på torsdag. För det är det jag saknar när jag jobbar hela tiden.. att lägga mig & sova med min underbara familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0