Jess hearts Wasa

Varje helg får jag samma frågor. 'Jobbar du alltid?' & 'går du aldrig ut' - den första frågan kan nog de flesta lista ut svaret på själva, eftersom dom ser mig helg efter helg. Men på fråga nummer två - jo, ibland går faktiskt även jag ut. Det är bara det att de gångerna blir allt mer sällsynta. För varje helg som går så inser jag att jag inte missar så mycket egentligen. Jag förlorar inga pengar, jag slipper bråk om småsaker på grund av missförstånd, & jag har alltid lite pengar kvar i slutet av månaden. På sista tiden har det också varit fler & fler som sjunkit i mina ögon - eller sjunkit ytterligare - för att de helt enkelt är pinsamma så fort alkoholen gjort sin första lilla inverkan.  

Självklart så finns det många fördelar & possitiva ting med att jobba på krogen också. Jag får träffa massor med intressanta personer, trevliga & charmiga. Jag får komplimanger som jag kan leva på länge & jag får tillbringa tid med personer som jag älskar att jobba med. I lördags fick jag till exempel jobba med Julle igen - efter att hon levt i exil en tid - & det har jag saknat enormt. Lördagen överlevde jag tack vara henne, några påhittiga komplimanger, 3 cigaretter & koffein.

Att sluta jobba på krogen skulle nog inte ens vara värt att fundera på. Fördelarna är fler än nackdelarna, & förra gången jag gjorde en paus så kändes det bara skönt till en början. Sedan så var jag tillbaka, inte ens ett år senare. Annan krog, samma atmosfär, & - till stor del - samma personal. Tiden vi hade på Lilla Krogen kommer alltid att vara speciell på sitt egen lilla vis. Vi var som en enda stor familj. Jag skulle vilja säga är, för vi står fortfarande varandra väldigt nära, vi delar med oss av planer, drömmar & misslyckanden. & jag tror vi alla känner likadant.

Anyhow, Wasa är & förblir en del av mitt liv. Jag kan helt enkelt inte hålla mig borta. Mihi.



Lördag ; Spetslinne - Club L - Hundtandsmönstrad bh - H&M - Leggins - Cubus - Jeansshorts - Killah' - Diadem Friis & Co


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0