Mindre kul

Vissa sker är mindre kul. Myggbett, feber, brist på pengar, för korta dagar, måndagar, & att göra slut. Inget av de här sakerna får mig att känns mig mindre på topp idag. Idag är problemet, att ifrågasätta chefen. Jag känner mig smått illamående av att behöva ställa krav & verka småaktig i det stora hela. Jag hatar att behöva tillrättavisa auktoriteter.. för en chef är en chef, & jag har förtfarande en inbiten respekt för dessa. Ofrivilligt kanske, men ändå finns den där i alla lägen. På alla jobb.

Så därför är det mindre kul att vara den som har rätt. Den som läst på. Den som sitter på alla de rätta svaren. Facit i hand. Men det känns liite skönt också.. att ha varit den som ifrågasatte. For what it's worth.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0