En liten trasdocka

Vid midsommar så har jag planerat in en liten resa till Jönköping. Målet med resan är att hämta hem vår nya familjemedlem. En liten söt pälsboll, som jag letat såå efter. & nu äntligen. Kvinnan jag pratade med var otroligt trevlig, & till skillnad från många andra som har kullar med Ragdolls, så kräver hon ingen kastrering/sterilisering av kattungen. Hon kräver inte heller att jag är registrerad uppfödare för att - om något år - skaffe en kull kattungar, & lägger inte heller på flera tusenlappar pga avelsplaner. Så nu blir det både hund & kattutställningar så småningom. I början av juni ska vi ställa ut Corint första gången, & sen har vi minst 2 utställningar till som är inplanerade runt samma datum. Så jag hinner känna på känslan lite innan min lilla trasdocka vuxit till sig. Snövit kommer nog att älska mig lite extra nu när hon slipper vara helt själv så mkt. Corint får ju nästan alltid följa, & även om Snövit klarar sig själv, går ut & in på balkongen som hon vill - & förmodligen bara sover - , så känns det skönt att veta att hon snart får någon att mysa med. Men det blir en liten tös - inga korsningar här, tack - såklart. En alldeless fantastiskt söt sådan ♥

Ungefär så där kommer hon att se ut. Söt som socker!

 


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilken sötis!

Jag hade blivit kär i en engelskbulldog, fast överst på önskelistan står en fralla :-)

2010-05-03 @ 13:23:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ahaa, jag hade också gärna haft en till hund, men ännu är det för tidigt. & för trångt för den delen ^

2010-05-04 @ 03:51:47
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0