Alltid en början?

Snart har jag hållit på med ocm i 3 veckor. Ungefär var fjärde dag tvättar jag ansiktet med risinolja utblandat med olivolja. Oljan masserar jag i ansiktet i ungefär 5 minuter & sen ångar jag bort det med en het handduk. Varanan gång - dvs 2 gånger - har jag gjort en skrubb på honung & havregryn innan själva oljerengöringen. Dagarna som går mellan gångerna tvättar jag inte ansiktet alls. Jag skulle ljuga om jag säger att min hy är fantastisk nu. Jag skulle överdriva om jag påstog att alla fläckar, prickar & otrevligheter försvunnit.. Men däremot kan jag - utan att ljuga - berätta att min hy är mycket, mycket bättre. Ingen överdriven torrhet som kommer fläckvis, fläckar har bleknat & det ploppar inte upp massa trista plitor & sånt längre. Bara en fas? Jag kommer utan tveckan att fortsätta & se om det fortsätter åt rätt håll. Sen måste jag verkligen köpa kokosolja också. Hälsokost.. Jobbigt att behöva tvingas ner på Mora.. Men vill jag vara fin så..

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror det är ocm som börjat verka, fortsätt kämpa på med den! =) Kokosoljan är suverän, helt klart värt att dra sig ner på gågatan för att inköpa en! Man blir som en baby av den!

2011-09-08 @ 16:36:54
Postat av: Jessica

Jag kommer utan tvekan att fortsätta. Har länge varit kritisk till 'dagens hudvård' & den har rutinen passar mig utmärkt. Jaha, har du köpt din olja nere på Mora eller? Jag borde verkligen ta mig ner. Var ner & köpte balsam för 2 veckor sedan men glömde bort både 'sista-schampo' & kokosolja ^

2011-09-09 @ 00:36:52
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag bor i gävle så jag har köpt min kokosolja här, men jag har sett att dom har kokosolja på hälsokosten bredvid HM, men jag tror att dom hade en stor plastburk som såg ut som en tzatsikiburk liksom, min är i en glasburk o lite mer praktiskt kanske, men det ska nog inte vara någon skillnad på innehållet! =) Och bara så att du vet står det stekolja på förpackningen, men det är den du ska ha, den man smörjer sig med! =)

2011-09-09 @ 15:12:23
Postat av: Jessica

Jo, jag vet om att det används till matlagning ^ Ska ner & köpa snart någon dag, men just nu har min hy gett upp lite. Gick för lång tid utan rengöring & torr hud la sig som ett lock. Suck. Bara att försöka 'jobba sig tillbaka' (:

2011-09-12 @ 23:43:37
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0