I wonder 'how long can you keep your head under water'?

Idag är en mindre bra dag. Varför? Alva är rätt snäll & söt & biljetterna till London bokades igår kväll, min Syster kommer snart hem & jag har bara 3 jobbpass kvar innan jag äntligen får vara ledig. Jag borde vara happycat & dansa av lycka. Men istället drunknar jag. Jag drunknar i mig själv, i mina funderingar & min framtidsångest. Jag kvävs & allt jag behöver är tid. Tid som jag inte vill behöva ta, tid som jag på samma gång önskar att redan var förbi. Kommer jag känna mig mindre vilsen om en månad eller två? Eller går jag bara i cirklar & hittar inte ut?

Första december. Alva har öppnat lucka nummer ett i sin julkalender med små Hello Kitty-figurer. Granen är klädd, mest för sakens skull, prydnadskulor hänger i fönstren, misteln är på plats, pepparkakor är bakade 2 gånger, lussekatter är bakade & uppätna ,knäck är kokad & uppäten, nejlikorna är stuckna i apelsinerna, förtsa ljuset i adventsljusstaken är tänt, julstjärnor står på bordet, en söt enbuske inhandlad för att stå på balkongen.. Egentligen är det bara balkongen kvar att pynta. Men vem vill pynta en iskall balkong? Jag väntar tills det är i alla fall några få grader varmare. Jag borde vara lycklig. Jag borde väl i alla fall kunna å känna någonting?

Kommentarer
Postat av: Diddi

Tänker på dig vännen.. <3 Hoppas att allt löser sig och ljuset i tunneln blir klarare.. Kramar.

2010-12-01 @ 22:05:58
Postat av: Jessica

Tack älskade du! & tack för att du står ut med mina ständiga besök på Kina (;

2010-12-02 @ 18:51:27
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Diddi

Alltid. Bara ett roligt avbrott för mig när jag jobbar så länge. =) Ses imorgon =) Kram

2010-12-02 @ 22:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0