En oenad front

Det här blir ingen hop av kärleksfulla ord. Tvärtom. Jag tror jag kräks på att denna jävla delade vårdnaden snart. Jävla idiot som inte kan respektera någonting, inget vi kommer överens om tycks efterföljas. Han tycker uppenbarligen att Alva passar bland fyllon klockan tolv på natten på någon bilträff. Han tycker att det är helt rätt att lämna MIN dotter med små artonåringar som han har känt i någon vecka. Nej tack, det är inte okej. Inte ens fast dom kommer med till min dörr & tittar på Alva som att dom kände henne. Jag skulle aldrig lämna bort henne så, & de få gånger som hon vaktats av någon utanför familjen, då har hon minsann varit inom hemmets väggar eller liknande, inte nere på stan med småflickor som knappt kan gångertabellen.

& för er som ens försöker jämföra mig med Alvas far.. 'Jim är ju också med Alva' Ja, Jim är med Alva, Jim bor med Alva, Alva har tidigare kallat Jim för Pappa & Pappa Jim. Jag & Jim har varit tillsammans i snart 1,5 år, så ja, Alva är utan tvekan med Jim. Därför att han är en del av oss, en del av vår familj.

Så innan alla börjar sina spekulationer så kanske ni ska veta följande - Jim var den som besökte mig när jag försökte ta mitt liv. Jim var den som stod vid min sida under hela graviditeten & aldrig lät mig glömma att han fanns där. Han såg Alva redan när hon var bara någon dag till skillnad från hennes far som vägrade träffa henne & dök upp först när hon var tre månader - full som en kastrull. Jim fanns här från början, det gjorde inte Sebastian. Så.. Nämn aldrig Jim i jämförelse med Sebastian igen, för ni vet inte ens hälften.

Kommentarer
Postat av: Anna

Har du testat med att ha massa tuggben liggande framme? vi blev av med samma problem efter att jag lagt fram tuggben i hela lägenheten

2010-07-17 @ 18:07:35
Postat av: Jessica

Nej, hon brukar alltid ha något, men vi kanske skulle köpa på oss en hel hög. Tack för tipset!

2010-07-18 @ 16:59:48
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Carolina 19år och mamma till Novalie

Stå på dig Jessica, det är inte bara du som har reagerat utan det finns människor runt omkring som tycker som du!

Du är stark.

2010-07-19 @ 11:15:18
URL: http://car0liiina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Carolina, jag vet. Det pratas en hel del just nu. Ditt & datt. Jag blir bara så ledsen & orolig, eftersom jag tycker att det borde vara självklart att man känner barnet rätt väl om man ska vara barnvakt. Barn har olika behov & kan jag ens lite på att dom hinner reagera om hon springer ut i vägen? Tack för dina ord <3

2010-07-19 @ 16:55:29
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Sofia

fyfan vilket svin han verkar vara! stå på dig jessica, för du verkar vara en fantastisk mamma som sätter Alva före allt annat i världen, och annat kan man ju säga om hennes far. man kan alltid hoppas att han någon gång växer upp, och förhoppningsvis kanske tillochmed VAKNAR (!) upp ur sin bubbla och inser vad som är viktigt och vad han värdesätter. Men som sagt, du verkar vara en fantastisk människa.. så låt inte någon som honom trycka ner dig och göra dig ledsen. han är inte ens värd din energi! kram

2010-07-21 @ 02:46:29
Postat av: Jessica

Sofia, tack för dina ord. Det värmer att få höra lite positivt ibland. Ja, jag hoppas också för Alvas skull, att han än dag växer upp. Den dag hon frågar mig så måste jag ju svara på varför hennes pappa inte finns med på några kort innan hon blev tre månader. & då hoppas jag att han har tagit tillvara på tiden, så att hon kanske kan ta det med lite ro, trots att det kommer bli svårt för henne att höra sanningen. Tack ännu en gång! Kram.

2010-07-21 @ 14:25:03
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0