Problem, problem

Jag sa igår att jag inte brukar tycka synd om mig själv. Idag gör jag det ändå. & inte bara lite heller.

På riktigt! Det går inte en enda dag utan att den äckliga hunden äter upp något. Häromdagen var vi ut på Sollerön & Svärmor läxade upp oss lite som små barn över att hunden inte kan bete sig. Problemhund, jag ryser bara jag hör ordet. Det tyder på misslyckande & noll kontroll. Så ja, ännu en gång så hoppades vi att hon var understimulerad, att vi skulle kunna fixa det med lite mer motion, lite mer frisk luft. Så igår var vi & fiskade i 4 timmar. Hunden var som tokig & sprang & hoppade i sjön gång på gång. Runt, runt sjön sprang hon, men till vilken nytta? Inatt hade hon ätit upp Jims skor. JIMS! Hon rör nästan aldrig hans saker. Mina & Alvas sliter hon i bitar. Så ja. Vi måste kanske erkänna oss slagna snart. Misslyckanden är inte min grej. Men när inte ens hundferomoner verkar ge någon effekt alls, då ser det rätt kört ut.

Sen har vi idiot nummer 2. Min dotters far. Men snälla? Tror du på riktigt att jag - om jag redan ifrågasatt varför Alva passas av random småflickor - vill ha hem ditt fjortisgäng till min dörr? Snälla, det är ju bara pinsamt.

Alva ska hämtas om en timme. Jim slutar om en timme. Då blir det att åka ner & göra 16-minuters-tåget & sen åka till Tingsnäs. Kan ju hoppas att solen inte bara bestämmer sig för att gömma sig bakom molnen precis när jag är klar med tåget. Det vore ju precis min tur. För någon tur har jag inte märkt av på länge..

Kommentarer
Postat av: iana

Är hon mentalt stimulerad?

Mer motion betyder att hon får mer kondis och orkar busa mer.

Nosarbete och hjärnjympa är det som håller Häxa på mattan...

Spår är superbra!

Säg till om jag kan hjälpa er :)

2010-07-09 @ 23:12:11
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Jessica

Jag & Jim pratar om det här varje dag, & vi tror båda två att det är mentalt som vi måste stimulera henne nu. Men det är svårt då hunden inte kan vara lös, eftersom hon struntar blankt i om vi ropar på henne. Vi får väl kanske köra spår med koppel? Det måste ju fungera nästan lika bra? Tack Iana för tipset! (:

2010-07-10 @ 15:00:01
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: iana

spårlina...

Säg till så hjälper jag er att komma igång! Nosarbete brukar göra dem trötta.

Fixa kluriga leksaker som ger gör att hon måste använda huvudet.

Godisletning inomhus....

Säg till mig, så hjälper jag er att komma igång med träningen och vardagslydnaden. Hon måste inte vara lös för att ni ska kunna jobba med henne.

Jag tror stenhårt på att hon är jobbig för att hon är understimulerad.

Motion är bra, men för en aktiv hund räcker det inte, tyvärr, dom vill använda huvudet.

2010-07-10 @ 21:05:28
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Jessica

Ja, det skulle vara skönt att få lite hjälp av någon som är lite rutinerad (; Måste ju faktiskt känna mig lite smått besegrad nu när hon äter upp alla mina tillhörigheter ><

2010-07-11 @ 14:41:29
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0