Jag har glömt hur det är att vara djup

Mitt skrivande känns ytligt & trist. Ibland slår mig en tanke när jag gör något helt annat, men aldrig längre när jag skriver. Jag glömmer det lika fort igen, & mina korta stunder av djup försvinner, blir aldrig påvisade. Jag är ytlig till tusen. Kanske, kanske inte. Jag tröstar mig med att min Syster & hennes andra hälft Rebecka, alltid kommer att vara mer ytliga än vad jag någonsin kan bli. Hur kan någon hata lyckliga personer, enbart för att dom är lyckliga? Så jag tröstar mig med det, mitt i all min ytlighet. Rimma kan jag tydligen också.

 

Idag har Jim fått kontraktet på tomten. Tomten som vi ska bygga vårt hus på. Visserligen lyssnar han inte på mig & min praktiska åsikter, men nu ska vi verkligen lyckas spara på kort tid. Jag har visserligen redan börjat. Det börjar göra ont i mig av shoppingabstinens nu när sommaren börjat på riktigt. En enorm fördel är att jag jobbar i princip varenda dag efter midsommar & 7 veckor framåt. Men nu ska jag kasta i mig lite fruskost - klockan 14,17 - för det ser ut som att det blir en fika med Diddi. Pussinussituss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0