& vips så fick hon också lite fridtid

Jag har sagt upp mig. Planen var ju att jobba två heltider under sommaren, men nu så slutade som bartender, garderobiär - även schemaläggning & personal - & servitris. En heltid mindre, men massor med fridtid blev det. Jag känner mig stolt, men samtidigt uppgiven. Jag stod för mina rättigheter & visade att jag inte bara kommer med tomma hot. Nu tänker jag bara på dom som blir kvar. Dom kommer förmodligen få ett helvete att fylla alla mina pass, men jag hoppas att dom överlever. Trist att behöva säga upp sig när personalen var så underbar. Men jag känner att det var det enda rätta för mig. Jag har mig själv & min familj att tänka på. Men det blir definitivt ett samtal till facket så jag vet vad jag har för back up om jag skulle välja att fortsätta inom hotell / restaurang.

Midsommarafton firade vi med Jims släkt på Sollerön. Nu har jag firat alla årets 'högtider' där så det känns verkligen som hemma. Tomten står ju & väntar på att vi ska börja bygga också, så det är ju en fördel att trivas därute - Mihi. Söndagen tillbringade vi i bilen ner till Jönköping & övernattade sedan i Hjo. Mysigt att få komma dit efter så många år. Allting var sig likt även om parken jag trodde att den var större.  Men så är det väl med barndomsminnen, right?

Hemresan med Corona i bilen gick bra trots värmen & nu har jag & Alva byggt katthus & håller på med en storstädning. Min familj är kind of awesome ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0