Duktig Jess

Ja, idag känner jag mig faktiskt riktigt duktig. Ja, jag sov väl lite för länge, men med ont överallt & tandvärk så tyckte jag att jag förtjänade att få ligga i sängen några timmar extra & tycka synd om mig själv. Efter att ha tvingats till matlagning när pojkvännen satt på balkongen i solen så dök André & Emelie upp. Pojkvännen åkte till jobbet, & efter en stund så åkte även André & Emelie, & jag & Alva började fixa & trixa här hemma. Nu är min underbara soffa där den ska igen, & Alva behöver inte längre krättra ur sängen. Putsade fönster & speglar & lagade middag medan jag försökte hinna med att dammsuga soffan & resten av vardagsrummet..

Just nu kikar jag DH medan Snövit ligger på mina handleder & över halva tangentbordet. Jag tror att jag behöver något att stilla nikotinberoendet med innan Hunn kommer hem också. Chips, ja tack. Sen kanske jag till & med klarar av att fortsätta städa. Vårsolens enda nackdel - damm som inte synts under vintern.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0