Blomstertider

För några dagar sedan så satt jag vid vardagsrumsbordet & planterade mängder med frön, lökar & grönsaker. & redan idag så har det kommit upp små, små plantor. Det är Pak Choi - kinesisk favoritgrönsak - & rosenskära som är de första att klättra ur jorden. Har även satt mina skott som jag haft ståendes här hemma, dels en garderobsblomma & någon annan skuggblomma i form av en klätterväxt. Sen satte jag Akleja 'Origami blommor', där fröna legat i kylskapet ett tag. Ska även lägga lite diverse frön i vatten nu så att dom kan planteras senare. Det här är ju bara så kul. Lilla-tant-Jess.

Ska se om jag hinner med att göra klart något här hemma till utmaningen också, det skulle behövas. Vet inte direkt om mitt blomlekande räknas in. Mihi. När jim kommit hem så ska vi ut till Sollerön en sväng & städa bilen, panta alla mina burkar, & laga taccopaj. Ikväll har vi en mysfredag. Barnfria & jobbfria. Det var alldeles för längesedan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0