Den bästa sortens 'vardags-mys'

Alva älskar verkligen att hjälpa till här hemma. Igår spenderade vi eftermiddagen & kvällen på balkongen med att måla & plantera. Alva gjorde början till huvudfotingar, men var snabb med att fylla i dom i mitten & då försvann deras fina ögon. Hon passade även på att måla på både henne & mig, det hamnade lite på mattan, på betonggolvet & på en skolåda som hon fått att måla på när jag målade min låda. När vi klippt bort plast, häftat, & det var målat & klart så skulle jorden i. Alvas spade är den enda spaden vi har här hemma än så länge, så hon fick gräva & fixa med jorden. Sedan planerade vi våra sockerärtor, vit lilja, röd lilja & sömntuta. Sen planterade vi om ännu en av Jims öter & gick en promenad med Corint. Inte helt oväntat fastnade vi en stund i lekparken & när vi kom in så hade klockan hunnit bli en bit över läggdags. Men ett bad behövde hon för att få bort all jord & färg på kroppen. Jag också för den delen. Så, vi badade & Alva 'simmade' fram & tillbaka. Egentligen så kastar hon sig mest bara på mig efter att ha skjutit på med sina små fötter, men hon har lärt sig att sprattla riktigt med fötterna också.. så nästa gång vi är på badhuset så kanske hon vågar sig på det. Sen kröp vi ner under hennes täcke, i henes lilla säng & läste 'Petter & hans fyra getter'. Idag har vi tagit reda på all jord vi spillde på balkongen igår. Vi har plockat & donat, & skurat & sköljt av. Nu ska vi steka fisk, slänga in rotfrukterna i ugnen & få i oss lite mat. Hon är så hjälpsam lilla fröken. Det är så skönt att kunna städa & busa med Alva samtidigt. & hela tiden så vill hon vara med & hjälpa. Jag har sån tur ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0