Du ska, du måste..

Det finns vissa saker som gör mig nervös & rädd. Eld, knivar, vassa föremål, småkryp, - när hände det? - bilar, & körkort. Du måste ha körkort. Ja, jag vet. Fast egentligen måste jag inte, men jag borde.. Det är bara det är när jag vet att jag inte kan saker, då blir det bara fel. & om jag vet att jag inte kan dom & någon säger motsatsen. Då blir det fel, fel, fel. Som med körkortet. Efter att ha väntat på nytt lämp i över 2 månader så blev jag direkt bokad på båda proven. Jag klarade mig precis på poängen på uppskrivningen - gången innan gick det enklare - & sen började nedräkningen. Jag kände mig helt missplacerad, & jag hade totalt förlorat allt jag trodde jag kunde. Men varje dag fick jag höra att jag kunde, att jag inte skulle oroa mig. Dagen före uppskrivningen så avbokades min tid. Jag kunde inte låta bli att gråta. Men jag hann i alla fall gå ut först, ställa mig med ryggen till den enorma väggen av glas, & tända en cigarett. & nu är det 10 kvar. Om tio dagar så gäller inte längre min uppskrivning, & jag har fortfarande inte vågat ringa & fråga hur vi ska gå till väga. Jag hanterar inte rädsla speciellt lyckat.

Kommentarer
Postat av: Kelley

<3

2010-05-16 @ 12:28:42
Postat av: hannah

Kära Jessica. Ångesten, den är så jävla laddad. Och visst är det hemskt, när man känner pressen. Du måste, du ska, du behöver, du borde..... Det tar liksom emot lite extra då. Ibland vill man bara skjuta upp allting, få ligga kvar under täcket, i mörkret och bara vara. Men tiden står inte stilla, vi åldras för varje dag. Man får ta varje andetag, lung och försiktigt och njuta av det/dem som faktiskt finns där. Det gör dagen värd att leva. <3

2010-05-16 @ 17:29:35
URL: http://hannahvictoriaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0