Födelsedagsfika & förberedelser

Om två dagar fyller jag år. Jag tänkte att jag skulle bjuda mina nära & kära på tårta & annat smått & gott. Det här innebär följande.. Jag måste städa som en tok för att hinna med att få undan all päls som dammar omkring. Jag måste städa extra noga för att själv bli nöjd. Jag måste baka hela fredagen för att hinna med allt jag tänkt mig. Jag måste pallra mig upp i tid på lördagen för att kunna agera värdinna. Jag måste på något magiskt sätt hitta plats för alla våra saker som bara ligger överallt. Usch, jag börjar känna mig så obekväm här. Instängd. Men, men.. någon gång så flyttar vi härifrån också.

Idag står alltså städning på schemat. Dessutom kommer en tant hit på eftermiddagen från Statistiska Centralbyrån & ska hålla någon sorts intervju. 2 timmar skulle det ta. Puh. Så det roar jag mig med medan pojkvännen tar en fika efter jobbet på Kaffestugan. Yay..


Kommentarer
Postat av: Mita

Ja det blir alltid lite extra pyssel om man ska ha folk hemma på födelsedags fika, jag får väl säga grattis i förskott.

Ha det gott!

2010-05-27 @ 21:37:23
URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Ja, det blir ju det, vare sig jag vill det eller inte ^ Tack så mycket.

2010-05-28 @ 14:59:42
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0