Tillbaka till vardagsmys

Alva är hemma efter en helg hos sin far. Jag har saknat henne till tusen, & när hon kom inhoppandes med sitt soligaste leende, så kändes det som en perfekt avslutning på helgen. Igår skulle jag ju till Stockholm på Lady Gaga. Jag kom aldrig dit. Jag missade tåget i sista stund efter att ha packat under noll stress eller förväntan. När vi kom hem igen, efter att ha sett tåget lämna perrongen, så släppte all press jag känt i två veckors tid, sedan förra gången jag var i Stockholm. Tårarna rann & Jim höll om mig medan jag snorade & snörvlade. En sån oerhörd lättnad att slippa kila runt själv på Centralen, ta tunnelbanan ännu en gång, fylld av ångest & panik. Istället så stannade jag hemma i tryggheten. I Jims famn & med hans tröstande ord i mina öron.

Nu väntar vi bara på att Alva ska äta upp sin mat så att vi kan gå ut på en mysig kvällspromenad hela familjen. Tills dess så roar jag mig med att plocka in mina blomster från balkongen. Nu skjuter det upp små plantor & blad upp överallt. Mihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0