Duktiga familjen

Har varit i nya lägenheten igår & idag. Fixar & donar. Packar upp & packar ner. Sorterar & organiserar. Efter snart 2,5 år tillsammans så fungerar vi rätt bra tillsammans när det ska fixas med så mycket. Jim fixar med det som är tungt & jobbigt. Jag springer runt med Mini på bröstet & fixar detaljer. Imorgon kommer Alva hem så då blir jag & barnen hemma här i helgen & packar förhoppningsvis en hel del. Den andra lägenheten ska målas & tapetseras klart först innan Alva sover där. Känns bäst så. Speciellt nu när hon brutit benet också & det står grejer överallt där. Längtar tills september då allt är klart & vi ska åka till Ikea. & så kommer Corint hem! Usch vad jag saknar henne nu. Fina cheyen. Sen ska jag äntligen börja jobba igen i oktober. Helt underbart. Jim har fått beviljat halvtid ända till maj, så vi får väl se om jag fortfarande jobbar på TraffiCare då, eller om dom lägger ner helt.. Hinner i alla fall jobba 4 månader. Sen hoppas jag få lite serveringsjobb också. Brukar jobba så mycket jag har möjlighet att göra & jag saknar restaurangatmosfären lite. Det är ju faktiskt första sommaren på 10 år också som jag är ledig på sommaren. Det svider faktiskt lite eftersom det är på sommaren jag brukar jobba som mest. Nu är jag fattig istället & försöker leva på föräldrapenning. Men det blir bättre nu bara vi bor tillsammans igen. Min fina, fina familj <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0