Mitt i kaoset

I tisdags var det ingen toppendag direkt. Vi gjorde det som behövde göras & avlivade Snövit. 5 år hade jag henne. Min första baby, & en gång så underbara katt. Men det sista halvåret blev hon bara värre & värre. Kiss & bajs överallt, & fräste & försökte bitas. Fortfarande min mysiga lilla baby stundvis, men det blev liksom för mycket. Till slut fungerar det inte. Eftersom jag inte haft några djur när jag var liten - hos pappa hade vi djur bara korta perioder, men dessa försvann 'mystiskt' - så har jag heller aldrig behövt vara med om att avliva något som varit en del av mitt liv. Jag har också många gånger sagt att jag inte trodde att jag skulle gråta om den dagen kom. Inte för att jag är känslokall eller så. Det där med död känns bara som något jag inte riktigt hanterar med tårar. Men jag grät & min Prins grät. Det var inte alls kul, såklart. Efteråt begravde vi henne på vår tomt på Sollerön, & det känns lite tröstande ändå.. På kvällen får jag ett jobbigt samtal. Alva hade hoppat studsmatta & brutit benet. Min älskade lilla Räkan. 2 veckor innan sin födelsedag. Så det skulle bäras i 4-6 veckor tyckte dom på ortopeden. Prinsen blev dock förbannad & ringde & krävde en rullstol, så att jag har möjlighet att ha henne hemma lite. Bara tanken på att vara ifrån henne så länge får mig att få halvt panik. Jag hade velat byta med henne så att hon kunde få göra allt det som 4-åringar vill göra. Cykla, bada, leka.. Det gör ont i mitt hjärta att behöva se min lilla prinsessa så begränsad. Vi försöker bli klara med målande & tapeter hos Prinsen. Den andra grabben flyttar tydligen ut i helgen, så helt otippat fick vi en hel månad på oss att flytta & dona. Kan till & med behövas när Jess ska städa varenda pinal. Men det blir nog awesome till slut. Mycket att göra bara. Men trots det har jag hunnit hänga på stranden 3 dagar i rad med Joachim, & idag blev vi en hel hög. Sen på kvällen har jag haft cheykväll med Rebecka, vilket passade perfekt. Som alltid. Men nu har jag städat klart för idag & ska somna med finaste Mini-bus. Natti natt.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Vad tråkigt med katten! Jag är uppväxt med djur runt omkring mig men deras bortgång har tagit mig olika hårt.

2011-07-31 @ 00:01:16
URL: http://pysselmani.blogg.se/
Postat av: Diddi

Men älskade lilla Alvis. =( Vad ledsen jag blir. Åh gumman. Ge sötisen en stor puss å en varm kram från mig så länge. Shit vad det ena avlöser det andra. Jag hör av mig när jag är ledig på måndag så kankse vi kan ses en sväng om det finns tid för dig.

Ring om du behöver mig.

Puss på er. <3

2011-07-31 @ 00:10:43
URL: http://diddiz.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Alexandra - Jag kan tänka mig att det blir så.



Diddi - Ja alla onda ting ska ju vara 3 så ^ Träffar Alva tidigast måndag, & hoppas hon snart får sin rullstol så jag kan ha henne hemma lite. Hör av dig då du, tid har jag nog i massor. Värre med pengar, så en glass-fika här kanske? Puss fina du.

2011-07-31 @ 00:19:44
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Diddi

Jo det är väl så antar jag.. =/ Ooh men såg att stolen kommit nu iaf. =) Vad skönt. Ja men det är inte så mycket i kassan här heller så glass låter inte allt fel =) Synd att jag mådde piss idag men huvudvärken börjar ge med sig lite. Är nog inte gjord för att vara gravid.. :S Hehe..

Aja. Jag hör av mig imorgon istället.

Puss på er <3

2011-08-01 @ 18:38:23
URL: http://diddiz.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Alla kan inte ha lika tur som mig tyvärr, & jag klagade minsann en hel del. Men jag hoppas du ska få må iaf lite bättre snart. Hoppas på att veckan går fort!

2011-08-02 @ 00:22:52
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0