Är det uppenbart för dig? Det känns så uppenbart för mig.

Idag hade jag & Alva bestämt att vi skulle ha lite egen tid bara hon & jag. Allt blir ju såklart väldigt mycket anpassat efter Mini eftersom hon är minst & inte alltid gör som vi hoppats eller önskat. Så idag på eftermiddagen kom Alva till mitt jobb efter att ha varit hos sin far i några timmar. Efter det sista lilla fixat på jobbet med hjälp av den bästa lilla jobb-cheyen så cyklade vi ner på Mora för att kika lite i affärer & Alva visade mig vad hon önskade sig i julklapp. Vi köpte en söt Mumin-flaska med handtag till lilla fröken som fick stanna hemma, Alva fick välja två tavlor med cupcakes på & jag fick äntligen ett kakfat i tre våningar. Efter det köpte vi med oss fika på Kaffestugan & mat på Kina . Alva älskar verkligen friterad torsk & kyckling. Jag & Jim tittade förvånat på när hon åt mer än på väldigt, väldigt länge. Mini roade sig med att försöka dricka själv ur sin nya flaska & kladda med bananbitar. Efteråt blev det sen efterrätt för ovanlighetens skull. Alva hade ju självklart valt en prinsesstårta & jag & Jim provade Daimsockerkaka med grädde. Min älskade Prins som vet precis vad som gör mig lite extra lycklig har nämligen köpt riktig restauranggrädde i 2 gigantiska flaskor. Mihi <3 Alva som varit vaken sedan 6 på morgonen somnade efter halva tårtbiten & vi andra 3 somnade inte långt efter det. Men fröken Tsang måste jobba några dagar & nätter till så jag fick gå upp igen strax efter 9. Just då - när jag tvingat mig upp & tävlade med tröttheten själv - kunde jag inte vara lyckligare. När hela familjen somnat före klockan 8 & sov som dom finaste utslagna hjältarna jag sett. Det är första gången vi alla sovit så tidigt. Men nu blir det garanterat fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Linn

Mmmm friterad torsk och kyckling. Kan vi inte skypa någon dag så jag får se familjen? Ses nästa vecka! (Kommer hem på torsdag kväll.)

2011-11-02 @ 12:18:40
URL: http://limtsack.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skype me!

2011-12-06 @ 16:20:03
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0