00.21

Dessa svampar. Dom är verkligen överallt. Plockar, rensar, placerar, torkar, flyttar om & donar. Svamp-nördar har vi blivit också. Hittade en liten inte alls speciellt fin svamp häromdagen & förklarade för Prinsen att jag tyckte den såg ut som de svampar som växer på tryffel. Så vi grävde lite & under mossan så var det fullt av gula 'trådar', & visst hittade vi 2 hjorttryfflar också. Kul att lära sig så mycket nytt hela tiden. Sen älskar jag att vara ute också. Hunden springer lös & barnen får lite frisk luft. Perfekt. Däremot börjar det bli kallt på kvällarna & det tycker jag inte lika mycket om. Speciellt inte när jag snart ska börja jobba igen. Usch. Men det ska bli skönt att få rymma hemifrån lite. Mini är en liten Mamma-gris nuförtiden & kan behöva få vara lite själv med pappa. & andra också faktiskt. Vilken skillnad det har blivit på mina döttrar. Med Alva så hängde jag alltid med massa olika nära & kära. Med Mini blir det inte alls så. Visserligen så har det ju varit tusen andra saker att göra. Flytta, packa, packa upp, flyttstäda, Alva & hennes gipsade ben.. Det blir lite lättare snart. Bara Alva rör sig som vanligt igen. Men nu måste Jessica sova, imorgon fortsätter det. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0