Fröken Osäker

Just nu hatar jag alla som nämner mitt försök till att ta körkort. Fick höra efter min körlektion förra veckan att jag 'nästan krockat med' några enligt Prinsen. Han hade i sin tur hört det av dom som jag nästan krockat med. Vilket överhuvudtaget aldrig hände. Det känns kul när andra kan driva med det faktum att jag lagt tusentals pengar på mitt körkort, & försöker ta det för 5.e gången. Tro mig, ni behöver inte driva med mig, det är redan jobbigt. Hade jag också haft föräldrar som ställde upp & ville köra med mig hade jag sluppit det här. Eller någon som betalade mina körlektioner. Hela mitt körkort. Jag tycker inte att det är kul eller spännande att ta mitt körkort. Jag har klarat teorin 2 gånger redan, så det är ju liksom inte det som är problemet. Problemet är att allt tydligen kretsar kring körkort & jobb. Så nu tar jag skiten så kanske det kan vara slut på tjat sen. Men jag vill få göra det i min takt. Jobb får vänta. Punkt. För jobba kan jag. Jag hade kunnat jobba på 3 ställen i lördags. Jobb finns. Men nu är det annat som prioriteras. Jag har minsann jobbat tillräckligt i mitt liv för att äntligen ha mitt livs första semester. Det är första gången på 10 år som jag är ledig i över 4 veckor, förutom då jag inte fått jobba precis i slutet av mina graviditeter, eller precis efter.. & då har jag ändå jobbat lite. I helgen gjorde jag till exempel 30 timmar på 2 dagar. Så please, give me a fuckin' break.

Kommentarer
Postat av: diddi

Önskar jag kunde säga något som peppade men jag vet hur jävligt det kan kännas med körkortet när man inte har alla privilegier som många har. MEN jag vet att du är grym på många sätt o vis å klarar det galant tillslut. Låt det ta tid! Blir bäst resultat då ;-) du är ju bäst gumman! <3

2012-03-13 @ 08:56:59
URL: http://diddiz.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Tack bästa vännen! Känns så otroligt trist att inte kunna skaka av mig pressen bara ;/

2012-03-13 @ 20:33:45
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: kellebelle

you go girl!! <3

2012-03-13 @ 22:46:56
Postat av: Malin

Kör hårt och i din egen takt! :)

Du kommer fixa det fint.

Tycker folk kan lägga ned allt skitsnack och försök att trycka ned andra.

Förstår inte grejen alls faktiskt.



Jag hade åtminstone en utav mina föräldrar som ställde upp och övningskörde med mig, vilket gjorde att jag redan vid inskrivning körde bra och allt gick ju dessutom mycket fortare när man haft chansen att få träna och köra innan.



Kör hårt :)

2012-03-19 @ 13:31:25
URL: http://maleyeriksson.blogg.se/
Postat av: Jessica

K & M - Jag försöker, men samtidigt vet jag att det måste vara klart snart ;/

2012-03-19 @ 13:48:08
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0