Is this what you call Valborg?

Igår var jag ut på Valborg för första gången på 7 år. I Orsa av alla ställen.. Kul att träffa Frida & Sofie där, men annars var det inte speciellt kul. Det var inte riktigt min type of crowd, & jag var som vanligt äldre än alla andra. För att inte tala om mentalt. Shit. Det var i alla fall skönt att få ha lite Mattias-tid efter att ha haft barn hemma varenda dag i 2 veckor. Det är fan tungt att vara ensamstående Mamma. & jag har ju även valt att inte ha dom på dagis just nu eftersom jag inte jobbar just nu..

Så jag passade på att mysa lite med min Tias jag. Försökte avstyra bråk, skratta i smyg åt sorgliga personer & hängde med dom nyktraste personerna på stället, dvs Frida, Sofie & Micke. Ska kanske tilläggas att de två sistnämnda var chaufförer. Vid kvällens slut så stod jag sedan & väntade på att få åka hem medan Mattias försökte trösta sitt ex lillasyster som vägrade vara i närheten av mig. I 45 minuter fick jag vänta medan & grät & gnällde om Mattias & hans ex, sen fick jag nog. Seriöst, hon är 15-16 år & står & gråter över något som tog slut för längesedan. & sen klarar hon inte ens av att vara nära mig? Varför? För att jag inte behandlar Mattias som skit? För att han inte behandlar mig som skit? I don't ever care, jag ville bara hem & ville hon hellre gå själv i mörkret så visst. Fucking drama.

Väl hemma så blev det natta-mat. Jag älskar natta-mat. Äh, jag älskar alltid mat.

Nästa Valborg vill jag vara i Uppsala, det är på tiden nu..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0