Sömn lika med noll

Det gör så jävla ont. Som en stöt av smärta genom hela mig. Varje gång vi lägger på. Någon av oss behöver sova. Förmodligen båda två. Jag sysselsätter mig med tusen saker & ingenting alls. Liksom fastnar i vakuumet du lämnar efter dig. Jag känner mig trasig utan dig nära. Andra natten utan dig så grät jag. Jag grät för att jag saknar dig. För att jag varit dum nog att byta lakan natten innan du åkte. För att sömn utan dig är lika med ingen sömn. För att med dig är jag lyckligast i världen. Men utan dig är jag så oerhört ensam.

Jag vet att jag gör dig upprörd när du vet att jag knappt sover något. När du vet att jag vänder upp & ner på hela hemmet för att städa varenda centimeter. Jag vet att du känner dig hjälplös över att inte kunna vara här & hjälpa till.. Men jag vill att det ska vara perfekt när du kommer hem imorgon. Jag vill att du ska komma hem & le för dig själv när du ser hur mycket jag faktiskt gjort när du varit borta. Hur jag flyttat in dig i det som en gång var mitt & gjort det till vårat. Jag vill få väcka dig när jag har rast på eftermiddagen & känna hur hela jag slappnar av i din närhet samtidigt som tusen fjärilar föds inom mig. Jag vill känna vår elektricitet.

Men mest av allt vill jag bara ha dig hemma. Ligga i sängen i flera dagar & ta igen den sömn som jag inte kan få utan dig. Bara vara så nära som det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0